Innovation Day 2023

Data: 25 października 2023
Konferencja + Gala konkursu Złote Innowacje FMCG & Retail 2023
Miejsce: Teatr Kamienica, Warszawa

Innovation Day, to wyjątkowe wydarzenie B2B składające się z dwóch części: konferencyjnej i wieczornej gali.

Część konferencyjna odbywa się w formie paneli dyskusyjnych, wystąpień eksperckich i prezentacji poświęconych zrównoważonej innowacyjności w sektorze spożywczym, retailu, logistyce i dystrybucji.

W konferencji uczestniczyć będzie wielu ekspertów – praktyków, skupiając się na nowych technologiach, innowacyjnych produktach FMCG, nowoczesnym retailu, łańcuchu dostaw, czy opakowaniach. Podczas konferencji poznamy trendy w sektorze spożywczym, unikalne produkty i nowoczesne rozwiązania handlowe. Dowiemy się też jaka jest rola zrównoważonych innowacji w rozwoju polskiego i światowego biznesu.

Druga część wydarzenia, to wieczorna Gala, podczas której nastąpi ogłoszenie wyników konkursu Złote Innowacje FMCG & Retail 2023 i wręczenie prestiżowych statuetek.


W programie

  • panele dyskusyjne
  • wystąpienia eksperckie
  • prezentacje branżowe
  • innowacyjne produkty
  • innowacje w retailu

Partnerzy

SIG
BNP Paribas Innovation Day
Modern Expo
MAGO
transad-logo
dragon rouge logo
PVA Innovation Day
reo.pl
zemaitijos pienas
magija
tidk
Polish Super Fruits

Zobacz agendę wydarzenia

Program konferencji

Agenda

  • Program Konferencji25-10-2023
8:00

Rejestracja

9:05

Prezentacja NielsenIQ: “Zielony ślad innowacji. Czego szukają polscy konsumenci w nowych produktach?”

9:15

Prezentacja GfK: “Zieloność polskiego konsumenta w dobie presji cenowej i kosztowej. Jak kryzys weryfikuje ideały.”

9:30

Panel 1 – GO GREEN! Biznes, innowacyjność i zrównoważony rozwój. Jak osiągać sukcesy w zrównoważonej organizacji?

• Zrównoważony rozwój jako priorytet dla akcjonariuszy i zarządu.
• Implementacja zrównoważonego rozwoju na poziomie strategicznym i organizacyjnym.
• Korzyści z integrowania zrównoważonego rozwoju w strategię biznesową.
• Rzeczywiste działania a deklaracje: stopień zrównoważenia polskiego biznesu.
• Niezbędne zmiany i innowacje w drodze do zrównoważoności.
• Wyzwania i możliwości rozwoju dużej, innowacyjnej firmy w sposób zrównoważony.
• Rola przepisów prawa i konkurencji w kształtowaniu kierunków zrównoważonego rozwoju.


10:15

Panel 2 – GO GREEN! Food & Agri – zrównoważony przemysł spożywczy, rolnictwo, ogrodnictwo i sadownictwo.

• Rola polskiego przemysłu spożywczego, rolnictwa i sadownictwa w zielonej transformacji i zrównoważonym rozwoju.
• Oczekiwania konsumenckie a realizacja ESG w praktyce.
• Rola rolnictwa regeneratywnego w zrównoważonym przemyśle spożywczym.
• Wiedza przemysłu spożywczego o własnych emisjach i sposoby raportowania.
• Kierunki innowacyjności w przemyśle spożywczym.
• Sztuczna inteligencja jako narzędzie do rozwiązywania problemów związanych ze zrównoważonym rozwojem środowiska.
• Trendy w finansowaniu przedsięwzięć związanych ze zrównoważonym rozwojem.


11:00

Przerwa kawowa


11:15

Panel 3 – GO GREEN! Zielony Handel. W poczuciu odpowiedzialności za planetę.

• Możliwości zielonej transformacji a opłacalność w sektorze handlu.
• Sposoby edukacji i angażowania klientów w kontekście zielonego handlu.
• Zaangażowanie partnerów handlowych w działania proekologiczne.
• Korzyści z wdrażania prośrodowiskowych i prospołecznych rozwiązań w handlu.
• Szanse i wyzwania dla sieci handlowych w kontekście zielonych rozwiązań.
• Działania sieci handlowych w zakresie zielonego handlu – studium przypadku.


12:00

Wystąpienie SIG: “Twój krok ku zeroemisyjności – opakowanie kartonowe jako element strategii dekarbonizacji”

12:15

Panel 4 – GO GREEN! Zrównoważony rozwój w e-commerce i sektorze opakowań.

• Innowacyjne rozwiązania i technologie w redukcji emisji gazów cieplarnianych w transporcie żywności.
• Postęp i wyzwania w realizacji założeń ESG w polskiej logistyce.
• Korzyści i wyzwania z wykorzystywania energii odnawialnej w operacjach logistycznych.
• Możliwości e-commerce w zrównoważonym rozwoju sektora FMCG i Retailu.
• Innowacyjne i technologiczne działania operatorów logistycznych w kontekście ESG.
• System kaucyjny a wyzwania i korzyści dla sektora spożywczego i handlu.
• Przygotowanie polskich firm na wdrożenie przepisów dotyczących plastiku.
• Innowacyjne działania branży opakowaniowej w celu minimalizacji plastiku w sektorze spożywczym i handlu.
• Reakcja konsumentów na zmiany w rodzajach opakowań i zwiększenie świadomości.
• Opakowania przyszłości.


13:00

Wystąpienie Microsoft: “Sztuczna inteligencja w biznesie: przykłady sukcesów i wyzwań”

13:15

Panel 5 – GO GREEN! Zielone technologie w sektorze FMCG i Retailu

• Wyzwania związane z wdrażaniem zielonych technologii w sektorze FMCG i Retailu.
• Opłacalność inwestycji w zrównoważone rozwiązania oraz zachęcanie firm do inwestowania.
• Cyfrowe technologie w zrównoważonym rozwoju sektora FMCG i Retailu.
• Rola AI, big data i narzędzi w podejmowaniu decyzji związanych z zrównoważonym rozwojem.
• Wpływ inwestycji w innowacyjne, zielone technologie na strategiczne cele zrównoważonego rozwoju.
• Innowacyjne rozwiązania oferowane przez firmy technologiczne i shopfitterów dla sektora FMCG i retailu.
• Case study: Praktyczny przykład wdrażania zielonych technologii w sektorze FMCG i Retailu.


14:00

Wystąpienie Dragon Rouge: “Progres, nie perfekcja (50 odcieni zieleni). Nawigacja po spektrum ekologicznej innowacji”.

14:15

Panel 6 – GO GREEN! Innowacje w sektorze FMCG a świadomość konsumencka

• Przystosowanie firm do rzeczywistych potrzeb konsumentów w kontekście ochrony środowiska.
• Poprawa transparentności informacji o produktach i procesach produkcyjnych dla konsumentów.
• Rola innowacji w tworzeniu nowych produktów, usług i rynków związanych ze zrównoważonym rozwojem.
• Gotowość konsumentów do płacenia więcej za produkty o zielonych cechach i czynniki wpływające na tę gotowość.
• Akceptacja zmian w opakowaniach oraz percepcja zrównoważonych opakowań przez konsumentów.
• Rola edukacji konsumentów i kampanii społecznych w zmianie nawyków konsumpcyjnych.
• Przykład praktyczny – studium przypadku.


15:00

Lunch


18:15

Rejestracja – Gala “Złote Innowacje FMCG & Retail” 2023


19:00

Rozpoczęcie – Gala “Złote Innowacje FMCG & Retail” 2023


Uczestnicy

Joana Niza Alface
Retail Manager East Europe Tetra Pak

Paweł Ziębaczewski
Paweł Ziębaczewski
Członek Zarządu, MGL Grupa MAGO

Adam Paradowski
Adam Paradowski
Członek Stowarzyszenia AGROEKOTON, ekspert Core Team w zespole ds. zrównoważonego rozwoju

Marcin Grzegorczyk
Marcin Grzegorczyk
Sales & Marketing Support, ASSECO

Małgorzata Cebelińska
Wiceprezes Zarządu SM Mlekpol

Joanna Rewaj
Strategy & Innovation Associate Director DRAGON ROUGE

Magda Sulek-Domańska
Magda Sułek-Domańska
Managerka ds. zrównoważonego rozwoju i relacji zewnętrznych Global Cosmed, wykładowczyni zrównoważonego marketingu w The Chartered Institute of Marketing.

Grzegorz Czekalski
Grzegorz Czekalski
Dyrektor ds. Zarządzania Ryzykiem i Zrównoważonego Rozwoju, Eurocash

Milena Galas
Vice President, Brand Distribution

Szymon Mordasiewicz
Szymon Mordasiewicz
Managing Director, Consumer Panel GfK

Aliaksandr Baradzin
Aliaksandr Baradzin
Director Customer Success, NielsenIQ Bases

Jacek Pogorzelski
Jacek Pogorzelski
Business Strategy Leader, BlueFox

Aleksandra Robaszkiewicz Innovation Day
Aleksandra Robaszkiewicz
Head of Corporate Communications and CSR, Lidl Polska

Michał Siwek Innovation Day
Michał Siwek
Head of Decarbonization & Biodiversity Product, BNP Paribas Bank Polska

Agnieszka Koc Innovation Day
Agnieszka Koc
Environmental Director, Jerónimo Martins Polska

Marta Kutyna Bakalarska Innovation Day
Marta Kutyna-Bakalarska
Dyrektor Działu Zarządzania Innowacjami, Maspex

Paulina Kaczmarek Innovation Day
Paulina Kaczmarek
Head of Sustainability w grupie spółek DANONE

Cezary Giza
Założyciel / CEO Platforma Cyfryzacji Handlu DigiMart

Marcin Turski Innovation Day
Marcin Turski
Dyrektor Sprzedaży i Obsługi Klienta, Fresh Logistics Polska, Grupa Raben

dr hab. Arkadiusz Kawa
prof. WSL, partner w Last Mile Experts

Paweł Jakubik
Członek zarządu Microsoft w Polsce

Monika Sommer
Manager ds. Zrównoważonego Rozwoju, Tetra Pak

Maciej Czapiewski
Dyrektor ds. Nowych Technologii, MAGO S.A.

Joanna Kowalska
Z-ca Redaktora Naczelnego, HURT & DETAL

Karina Ostatek
Karina Ostatek
Regional Senior Marketing Manager Nordics, Poland & Ukraine, SIG

Andrzej Wierzchoń
Head of e-Commerce Department, OCEANIC S.A.

Wojciech Szeląg
Dziennikarz, Moderator Panelu

Piotr Lutek
Marketing Business Partner, Modern Expo