• Program Konferencji25-10-2022
8:30

Rejestracja

9:00

Rozpoczęcie konferencji

9:05

Prezentacja NielsenIQ: “Świadomy konsument w poszukiwaniu innowacji”.

9:20

Wystąpienie BNP Paribas: “Zrównoważona transformacja sektora spożywczego”.

9:35

Prezentacja Ipsos: “Czyste, zielone, cenowo przystępne. Czego oczekują konsumenci od innowacyjnych opakowań”?

9:50

Prezentacja CMR: “Trendy i innowacje – roślinne zamienniki nabiału.”

10:00

Panel 1 – Innowacyjna marka i jej pozycjonowanie pod względem zrównoważonego rozwoju, czyli co jest ważne dla konsumenta?

Zagadnienia poruszane w panelu:

  • Czym są zrównoważone innowacje w praktyce? Czy w ogóle istnieją?
  • W jaki sposób stworzyć innowacyjną markę, aby zaspokajała nowe potrzeby konsumenta i jednocześnie miała pozytywny wpływ na środowisko?
  • Jak ważny jest wpływ marki/produktu na środowisko przy podejmowaniu decyzji zakupowych przez konsumentów?
  • Pozycjonowanie marki pod względem zrównoważonego rozwoju a jej autentyczność.
  • Czy lojalność konsumentów wobec zrównoważonego handlu i marek pozwala im stać się lepszymi ludźmi?
  • Musimy być innowacyjni, bo inni tacy są! Czy innowacyjność powinna być celem samym w sobie?
  • Czy produkt musi być sam w sobie innowacyjny? Jak ważne są innowacje procesowe?

 

W panelu dyskusyjnym wezmą udział:


10:45

Wystąpienie Modern Expo: “Innowacje i zrównoważony rozwój w usługach dla sieci detalicznych.”

11:00

Panel 2 – Zrównoważona organizacja. Jak zbudować model biznesowy ukierunkowany na zrównoważony rozwój i innowacyjność?

Zagadnienia poruszane w panelu:

  • Jak stworzyć wizję innowacyjności w zgodzie ze zrównoważonym rozwojem w organizacji?
  • „Be innovated or die”. Czy organizacja musi być innowacyjna?
  • Intra-przedsiębiorczość – w jaki sposób stworzyć w organizacji możliwości dla rozwoju innowacyjności w zgodzie ze zrównoważonym rozwojem?
  • Jak zaangażować pracowników w aktywny rozwój zrównoważonych innowacji?
  • Jak oceniać wyniki działalności w zakresie zrównoważonego rozwoju?
  • W jaki sposób promować i nagradzać liderów innowacyjności i zrównoważonego rozwoju w organizacji?
  • Partnerstwo win-win. Jak ważna jest współpraca organizacji z instytucjami finansowymi, startupami, naukowcami?
  • Case-study.

 

W panelu dyskusyjnym wezmą udział:


11:45

Przerwa kawowa


12:00

Panel 3 – Zrównoważone opakowania, czyli jakie? Innowacyjne technologie i rozwiązania dotyczące opakowań do żywności i napojów..

Zagadnienia poruszane w panelu:

  • Czym są zrównoważone opakowania? Jakie cechy powinny mieć zrównoważone opakowania do żywności i napojów?
  • Jak ważna jest innowacyjność w zakresie technologii wytwarzania opakowań?
  • Zrównoważone opakowanie na półce sklepowej. Czy zwracają uwagę konsumentów? Co na to producenci i handel?
  • Zobowiązanie do neutralności klimatycznej, ochrona zasobów naturalnych, przyspieszeniu obiegu zamkniętego, wzmacnianie konkurencyjności – jak przebiega realizacja kierunków wyznaczanych przez organizacje europejskie w sektorze opakowań do żywności i napojów?
  • Oczekiwania organizacji proekologicznych, świadomych konsumentów i legislatorów w zakresie zrównoważonych opakowań – jak im sprostać w tak trudnych gospodarczo – i niepewnych geopolitycznie – czasach?
  • Jak zapewnić właściwy odzysk i recykling odpadów opakowaniowych w zgodzie ze zrównoważonym rozwojem?
  • Case-study.

 

W panelu dyskusyjnym wezmą udział:


12:45

Prezentacja SIG: “Eco innowacje – jako źródło oszczędności”

13:00

Panel 4 – Zrównoważone kanały dystrybucji i łańcuchy dostaw.

Zagadnienia poruszane w panelu:

  • Analiza ciągłości łańcucha dostaw, automatyzacja, optymalizacja współpracy z dostawcami a dążenie do ograniczania kosztów w dobie wyzwań środowiskowych i czasach pandemicznych.
  • Zrównoważony rozwój w logistyce a rentowność biznesu. W jaki w sposób z powodzeniem rozwijać zrównoważone łańcuchy dostaw nie rezygnując z rentowności?
  • Gospodarka w obiegu zamkniętym dla produktów konsumpcyjnych. Jak stworzyć zrównoważoną logistykę dla sektora spożywczego i e-commerce?
  • Jakie wyzwania a jakie możliwości stoją przed sektorem logistyki i e-commerce w zakresie zrównoważonego rozwoju?
  • Współpraca z firmami technologicznymi i startupami – jakie są możliwości dalszego wspólnego rozwoju?
  • Jak komunikować w branży e-commerce zrównoważony biznes?
  • Case-study. Innowacje dotyczące sposobu dystrybucji i dostarczania produktów do klienta.

 

W panelu dyskusyjnym wezmą udział:


13:45

Prezentacja Microsoft: “Komponowanie innowacji w zrównoważonym środowisku”.

14:00

Panel 5 – Zrównoważony handel i marketing. Oczekiwania i współpraca producent – handel – konsument.

Zagadnienia poruszane w panelu:

  • Komunikacja z konsumentem. Co zrobić, aby poczuł się częścią czegoś większego, ważniejszego – ważnym elementem zrównoważonego rozwoju?
  • Budowanie strategii marketingowej skierowanej na zrównoważony rozwój dla produktu FMCG. Jak zrobić to dobrze?
  • Kto powinien edukować w zakresie zrównoważonego rozwoju – producent, czy handel?
  • Przestrzeń handlowa – jak ją stworzyć i jakich instrumentów użyć, aby działania informacyjne oraz promocyjne w zakresie zrównoważonego rozwoju osiągały założone cele zarówno producentów, jak i sieci handlowych?

 

W panelu dyskusyjnym wezmą udział:


14:45

Prezentacja SW Research : “Wpływ kryzysów na postawy ekologiczne Polaków w obrębie kategorii FMCG”.

15:00

Lunch


19:00

Wieczorna Gala wręczenia statuetek “Złote Innowacje FMCG & Retail”