8:30
Rejestracja
9:05
Prezentacja NielsenIQ: “Świadomy konsument w poszukiwaniu innowacji”.
9:20
Wystąpienie BNP Paribas: “Zrównoważona transformacja sektora spożywczego”.
9:35
Prezentacja Ipsos: “Czyste, zielone, cenowo przystępne. Czego oczekują konsumenci od innowacyjnych opakowań”?
9:50
Prezentacja CMR: “Trendy i innowacje – roślinne zamienniki nabiału.”
10:00
Panel 1 – Innowacyjna marka i jej pozycjonowanie pod względem zrównoważonego rozwoju, czyli co jest ważne dla konsumenta?
Zagadnienia poruszane w panelu:
- Czym są zrównoważone innowacje w praktyce? Czy w ogóle istnieją?
- W jaki sposób stworzyć innowacyjną markę, aby zaspokajała nowe potrzeby konsumenta i jednocześnie miała pozytywny wpływ na środowisko?
- Jak ważny jest wpływ marki/produktu na środowisko przy podejmowaniu decyzji zakupowych przez konsumentów?
- Pozycjonowanie marki pod względem zrównoważonego rozwoju a jej autentyczność.
- Czy lojalność konsumentów wobec zrównoważonego handlu i marek pozwala im stać się lepszymi ludźmi?
- Musimy być innowacyjni, bo inni tacy są! Czy innowacyjność powinna być celem samym w sobie?
- Czy produkt musi być sam w sobie innowacyjny? Jak ważne są innowacje procesowe?
W panelu dyskusyjnym wezmą udział:
10:45
Wystąpienie Modern Expo: “Innowacje i zrównoważony rozwój w usługach dla sieci detalicznych.”
11:00
Panel 2 – Zrównoważona organizacja. Jak zbudować model biznesowy ukierunkowany na zrównoważony rozwój i innowacyjność?
Zagadnienia poruszane w panelu:
- Jak stworzyć wizję innowacyjności w zgodzie ze zrównoważonym rozwojem w organizacji?
- „Be innovated or die”. Czy organizacja musi być innowacyjna?
- Intra-przedsiębiorczość – w jaki sposób stworzyć w organizacji możliwości dla rozwoju innowacyjności w zgodzie ze zrównoważonym rozwojem?
- Jak zaangażować pracowników w aktywny rozwój zrównoważonych innowacji?
- Jak oceniać wyniki działalności w zakresie zrównoważonego rozwoju?
- W jaki sposób promować i nagradzać liderów innowacyjności i zrównoważonego rozwoju w organizacji?
- Partnerstwo win-win. Jak ważna jest współpraca organizacji z instytucjami finansowymi, startupami, naukowcami?
- Case-study.
W panelu dyskusyjnym wezmą udział:
11:45
Przerwa kawowa
12:00
Panel 3 – Zrównoważone opakowania, czyli jakie? Innowacyjne technologie i rozwiązania dotyczące opakowań do żywności i napojów..
Zagadnienia poruszane w panelu:
- Czym są zrównoważone opakowania? Jakie cechy powinny mieć zrównoważone opakowania do żywności i napojów?
- Jak ważna jest innowacyjność w zakresie technologii wytwarzania opakowań?
- Zrównoważone opakowanie na półce sklepowej. Czy zwracają uwagę konsumentów? Co na to producenci i handel?
- Zobowiązanie do neutralności klimatycznej, ochrona zasobów naturalnych, przyspieszeniu obiegu zamkniętego, wzmacnianie konkurencyjności – jak przebiega realizacja kierunków wyznaczanych przez organizacje europejskie w sektorze opakowań do żywności i napojów?
- Oczekiwania organizacji proekologicznych, świadomych konsumentów i legislatorów w zakresie zrównoważonych opakowań – jak im sprostać w tak trudnych gospodarczo – i niepewnych geopolitycznie – czasach?
- Jak zapewnić właściwy odzysk i recykling odpadów opakowaniowych w zgodzie ze zrównoważonym rozwojem?
- Case-study.
W panelu dyskusyjnym wezmą udział:
12:45
Prezentacja SIG: “Eco innowacje – jako źródło oszczędności”
13:00
Panel 4 – Zrównoważone kanały dystrybucji i łańcuchy dostaw.
Zagadnienia poruszane w panelu:
- Analiza ciągłości łańcucha dostaw, automatyzacja, optymalizacja współpracy z dostawcami a dążenie do ograniczania kosztów w dobie wyzwań środowiskowych i czasach pandemicznych.
- Zrównoważony rozwój w logistyce a rentowność biznesu. W jaki w sposób z powodzeniem rozwijać zrównoważone łańcuchy dostaw nie rezygnując z rentowności?
- Gospodarka w obiegu zamkniętym dla produktów konsumpcyjnych. Jak stworzyć zrównoważoną logistykę dla sektora spożywczego i e-commerce?
- Jakie wyzwania a jakie możliwości stoją przed sektorem logistyki i e-commerce w zakresie zrównoważonego rozwoju?
- Współpraca z firmami technologicznymi i startupami – jakie są możliwości dalszego wspólnego rozwoju?
- Jak komunikować w branży e-commerce zrównoważony biznes?
- Case-study. Innowacje dotyczące sposobu dystrybucji i dostarczania produktów do klienta.
W panelu dyskusyjnym wezmą udział:
13:45
Prezentacja Microsoft: “Komponowanie innowacji w zrównoważonym środowisku”.
14:00
Panel 5 – Zrównoważony handel i marketing. Oczekiwania i współpraca producent – handel – konsument.
Zagadnienia poruszane w panelu:
- Komunikacja z konsumentem. Co zrobić, aby poczuł się częścią czegoś większego, ważniejszego – ważnym elementem zrównoważonego rozwoju?
- Budowanie strategii marketingowej skierowanej na zrównoważony rozwój dla produktu FMCG. Jak zrobić to dobrze?
- Kto powinien edukować w zakresie zrównoważonego rozwoju – producent, czy handel?
- Przestrzeń handlowa – jak ją stworzyć i jakich instrumentów użyć, aby działania informacyjne oraz promocyjne w zakresie zrównoważonego rozwoju osiągały założone cele zarówno producentów, jak i sieci handlowych?
W panelu dyskusyjnym wezmą udział:
14:45
Prezentacja SW Research : “Wpływ kryzysów na postawy ekologiczne Polaków w obrębie kategorii FMCG”.
15:00
Lunch
19:00