Innovation Day 2022

Data: 25 października 2022
Konferencja + Gala konkursu Złote Innowacje FMCG & Retail

Innovation Day, to wyjątkowe wydarzenie B2B składające się z dwóch części: konferencyjnej i wieczornej gali.

Tegoroczna konferencja odbędzie się pod hasłem: “ZRÓWNOWAŻONE INNOWACJE W NOWOCZESNYM BIZNESIE”.

Część konferencyjna odbywa się w formie paneli dyskusyjnych, wystąpień eksperckich i prezentacji poświęconych zrównoważonej innowacyjności w sektorze spożywczym, retailu, logistyce i dystrybucji.

W konferencji uczestniczyć będzie 32 ekspertów – praktyków, skupiając się na nowych technologiach, innowacyjnych produktach FMCG, nowoczesnym retailu, łańcuchu dostaw, czy opakowaniach. Podczas konferencji poznamy trendy w sektorze spożywczym, unikalne produkty i nowoczesne rozwiązania handlowe. Dowiemy się też jaka jest rola zrównoważonych innowacji w rozwoju polskiego i światowego biznesu.

Druga część wydarzenia, to wieczorna Gala, podczas której nastąpi ogłoszenie wyników konkursu Złote Innowacje FMCG & Retail 2022 i wręczenie prestiżowych statuetek.


W programie

  • panele dyskusyjne
  • wystąpienia eksperckie
  • prezentacje branżowe
  • innowacyjne produkty
  • innowacje w retailu

Partner Strategiczny

BNP Paribas
SIG
Modern Expo

Partner

FM Logistic
MAGO
PVA

Weź udział w konferencji

Wypełnij formularz rejestracyjny i bądź z nami 25 października 2022 roku.

  • Program Konferencji25-10-2022
8:30

Rejestracja

9:00

Rozpoczęcie konferencji

9:05

Prezentacja NielsenIQ: “Świadomy konsument w poszukiwaniu innowacji”.

9:35

Prezentacja Ipsos: “Czyste, zielone, cenowo przystępne. Czego oczekują konsumenci od innowacyjnych opakowań”?

9:50

Prezentacja CMR: “Trendy i innowacje – roślinne zamienniki nabiału.”

10:00

Panel 1 – Innowacyjna marka i jej pozycjonowanie pod względem zrównoważonego rozwoju, czyli co jest ważne dla konsumenta?

Zagadnienia poruszane w panelu:

  • Czym są zrównoważone innowacje w praktyce? Czy w ogóle istnieją?
  • W jaki sposób stworzyć innowacyjną markę, aby zaspokajała nowe potrzeby konsumenta i jednocześnie miała pozytywny wpływ na środowisko?
  • Jak ważny jest wpływ marki/produktu na środowisko przy podejmowaniu decyzji zakupowych przez konsumentów?
  • Pozycjonowanie marki pod względem zrównoważonego rozwoju a jej autentyczność.
  • Czy lojalność konsumentów wobec zrównoważonego handlu i marek pozwala im stać się lepszymi ludźmi?
  • Musimy być innowacyjni, bo inni tacy są! Czy innowacyjność powinna być celem samym w sobie?
  • Czy produkt musi być sam w sobie innowacyjny? Jak ważne są innowacje procesowe?

 

W panelu dyskusyjnym wezmą udział:


10:45

Wystąpienie firmy Modern Expo

11:00

Panel 2 – Zrównoważona organizacja. Jak zbudować model biznesowy ukierunkowany na zrównoważony rozwój i innowacyjność?

Zagadnienia poruszane w panelu:

  • Jak stworzyć wizję innowacyjności w zgodzie ze zrównoważonym rozwojem w organizacji?
  • „Be innovated or die”. Czy organizacja musi być innowacyjna?
  • Intra-przedsiębiorczość – w jaki sposób stworzyć w organizacji możliwości dla rozwoju innowacyjności w zgodzie ze zrównoważonym rozwojem?
  • Jak zaangażować pracowników w aktywny rozwój zrównoważonych innowacji?
  • Jak oceniać wyniki działalności w zakresie zrównoważonego rozwoju?
  • W jaki sposób promować i nagradzać liderów innowacyjności i zrównoważonego rozwoju w organizacji?
  • Partnerstwo win-win. Jak ważna jest współpraca organizacji z instytucjami finansowymi, startupami, naukowcami?
  • Case-study.

 

W panelu dyskusyjnym wezmą udział:


11:45

Przerwa kawowa


12:00

Panel 3 – Zrównoważone opakowania, czyli jakie? Innowacyjne technologie i rozwiązania dotyczące opakowań do żywności i napojów..

Zagadnienia poruszane w panelu:

  • Czym są zrównoważone opakowania? Jakie cechy powinny mieć zrównoważone opakowania do żywności i napojów?
  • Jak ważna jest innowacyjność w zakresie technologii wytwarzania opakowań?
  • Zrównoważone opakowanie na półce sklepowej. Czy zwracają uwagę konsumentów? Co na to producenci i handel?
  • Zobowiązanie do neutralności klimatycznej, ochrona zasobów naturalnych, przyspieszeniu obiegu zamkniętego, wzmacnianie konkurencyjności – jak przebiega realizacja kierunków wyznaczanych przez organizacje europejskie w sektorze opakowań do żywności i napojów?
  • Oczekiwania organizacji proekologicznych, świadomych konsumentów i legislatorów w zakresie zrównoważonych opakowań – jak im sprostać w tak trudnych gospodarczo – i niepewnych geopolitycznie – czasach?
  • Jak zapewnić właściwy odzysk i recykling odpadów opakowaniowych w zgodzie ze zrównoważonym rozwojem?
  • Case-study.

 

W panelu dyskusyjnym wezmą udział:


12:45

Prezentacja SIG: “Eco innowacje – jako źródło oszczędności”

13:00

Panel 4 – Zrównoważone kanały dystrybucji i łańcuchy dostaw.

Zagadnienia poruszane w panelu:

  • Analiza ciągłości łańcucha dostaw, automatyzacja, optymalizacja współpracy z dostawcami a dążenie do ograniczania kosztów w dobie wyzwań środowiskowych i czasach pandemicznych.
  • Zrównoważony rozwój w logistyce a rentowność biznesu. W jaki w sposób z powodzeniem rozwijać zrównoważone łańcuchy dostaw nie rezygnując z rentowności?
  • Gospodarka w obiegu zamkniętym dla produktów konsumpcyjnych. Jak stworzyć zrównoważoną logistykę dla sektora spożywczego i e-commerce?
  • Jakie wyzwania a jakie możliwości stoją przed sektorem logistyki i e-commerce w zakresie zrównoważonego rozwoju?
  • Współpraca z firmami technologicznymi i startupami – jakie są możliwości dalszego wspólnego rozwoju?
  • Jak komunikować w branży e-commerce zrównoważony biznes?
  • Case-study. Innowacje dotyczące sposobu dystrybucji i dostarczania produktów do klienta.

 

W panelu dyskusyjnym wezmą udział:


13:45

Prezentacja Microsoft: “Komponowanie innowacji w zrównoważonym środowisku”.

14:00

Panel 5 – Zrównoważony handel i marketing. Oczekiwania i współpraca producent – handel – konsument.

Zagadnienia poruszane w panelu:

  • Komunikacja z konsumentem. Co zrobić, aby poczuł się częścią czegoś większego, ważniejszego – ważnym elementem zrównoważonego rozwoju?
  • Budowanie strategii marketingowej skierowanej na zrównoważony rozwój dla produktu FMCG. Jak zrobić to dobrze?
  • Kto powinien edukować w zakresie zrównoważonego rozwoju – producent, czy handel?
  • Przestrzeń handlowa – jak ją stworzyć i jakich instrumentów użyć, aby działania informacyjne oraz promocyjne w zakresie zrównoważonego rozwoju osiągały założone cele zarówno producentów, jak i sieci handlowych?

 

W panelu dyskusyjnym wezmą udział:


14:45

Prezentacja SW Research : “Wpływ kryzysów na postawy ekologiczne Polaków w obrębie kategorii FMCG”.

15:00

Lunch


19:00

Wieczorna Gala wręczenia statuetek “Złote Innowacje FMCG & Retail”


Interesujesz się wydarzeniami rynku spożywczego?

Bądź na bieżąco. Odwiedź portal wiadomoscispozywcze.pl

Prelegenci

Adrian Wróblewski
Research & New Business Director, SW Research Agencja Badań Rynku i Opinii

Jan Kisielewski
Head of Foresight, Żabka Polska Sp. z o.o.

Michał Pajączek
CEO i współzałożyciel HemiTech oraz HemiLab, Grupa MAGO

Pawel Wyrzykowski
Paweł Wyrzykowski
Senior Analyst of Food&Agri Sector, BNP Paribas

Piotr Lubiewa Wielezynski
Piotr Lubiewa-Wieleżyński
Dyrektor Działu Rozwoju Sprzedaży, Carrefour Polska

Sebastian Plesiński
Sebastian Plesiński
Central Europe Senior Business Development Director, FM Logistic

Aleksandra Robaszkiewicz
Aleksandra Robaszkiewicz
Head of Corporate Communications and CSR, Lidl Polska

Michał Siwek
Michał Siwek
Dyrektor Departamentu International Food & Agri Hub, BNP Paribas

Agata Makowska
Agata Makowska
Dyrektor handlu, Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska w Łowiczu

Agnieszka Koc
Agnieszka Koc
Environmental Director, Jerónimo Martins

Daniel Rekowski
Daniel Rekowski
Food Industry Specialist, SIG

Marta Kutyna Bakalarska
Marta Kutyna-Bakalarska
Dyrektor Działu Zarządzania Innowacjami, Maspex

Patrycjusz Ziecik
Patricjus Ziecik
Dyrektor Marketingu, Henkel Polska

Paulina Kaczmarek
Paulina Kaczmarek
Head of Sustainability w grupie spółek DANONE

Katarzyna Sady
Katarzyna Sady
Martketing Process Manager East Europe, Tetra Pak

Cezary Giza
Cezary Giza
Prezes Innowacyjnej Platformy Handlu, Grupa Eurocash

Łukasz Kuczkowski
Łukasz Kuczkowski
Head of e-commerce, Unilever

Arkadiusz Kawa
dr hab. Arkadiusz Kawa
Managing Director at Łukasiewicz - Poznań Institute of Technology

Michał Mikołajczyk
Michał Mikołajczyk
Prokurent, Dyrektor ds. Sprzedaży i Marketingu, Rekopol

Piotr Kraśnicki
Piotr Kraśnicki
Członek Zarządu, Modern Expo

Maciej Czapiewski
Dyrektor ds. Nowych Technologii, MAGO S.A.

Anna Galas
Anna Galas
Senior Business Development Director, FM Logistic CE

Karina Zawadzka
Senior Marketing Manager Nordics, Poland, Russia, SIG

Andrzej Wierzchoń
Head of e-Commerce Department, OCEANIC S.A.

Jarosław Sokolnicki
Jarosław Sokolnicki
Head of Microsoft Technology Center

Wojciech Szeląg
Dziennikarz, Moderator Panelu

Piotr Lutek
Marketing Business Partner, Modern Expo

Mateusz Głowacki
Director, Innovation & Market Strategy and Understanding, Ipsos Poland